- Δράση 2: «Επιμόρφωση Εκπαιδευτικών στα Νέα Προγράμματα Σπουδών των Ξένων Γλωσσών – Ενιαίο Πρόγραμμα Σπουδών των Ξένων Γλωσσών (ΕΠΣ-ΞΓ) και Προγράμματα Εκμάθησης Αγγλικής στην Πρώιμη Παιδική Ηλικία (ΠΕΑΠ)»
Γνωστική διεργασία: [ Βιώνοντας ]
Βιώνοντας "Το Γνωστό"
Στη διεργασία αυτή, οι μαθητές αναστοχάζονται τις εμπειρίες, τα ενδιαφέροντά τους και τις απόψεις τους. Οι μαθητές στη διεργασία αυτή παρουσιάζουν κάτι γνωστό ή οικείο, παρακολουθούν, ...
Οι μαθητές ανακαλούν προϋπάρχουσες γνώσεις για το θέμα των αγορών (markets) και τις συγκεντρώνουν σε ένα mind map (Worksheet 1A). Στη συνέχεια ονοματίζουν τις αγορές στις εικόνες (Worksheet 1B) και απαντούν τις ερωτήσεις στο Worksheet 1C. Με τις δραστηριότητες αυτές επιχειρείται μια πρώτη προσέγγιση στο θέμα και η σύνδεση του θέματος με την προσωπική ζωή και εμπειρία των μαθητών.
Βιώνοντας "Το Νέο"
Στη διεργασία αυτή, οι μαθητές παρατηρούν ή συμμετέχουν σε άγνωστες μαθησιακές καταστάσεις και εμβαπτίζονται σε νέες καταστάσεις ή περιεχόμενα. Οι μαθητές στη διεργασία αυτή ερευνούν, παρακολουθούν, ...
Πριν διαβάσουν δύο κείμενα για την αγορά του Portobello στο Λονδίνο από ιστότοπους τουριστικού και πληροφοριακού οδηγού, οι μαθητές βλέπουν ένα βίντεο, διάρκειας 1,5 λεπτού, με τη γνωστή σκηνή από την ταινία Notting Hill όπου ο πρωταγωνιστής περπατά μέσα στην υπαίθρια αγορά του Portobello Road Market ενώ απεικονίζεται το πέρασμα του χρόνου και η αλλαγή των εποχών https://www.youtube.com/watch?v=Ce_BXD_ONQ8
Η σκηνή αυτή φέρνει τους μαθητές σε επαφή με την αγορά και τους εισάγει στο θέμα και τις ερωτήσεις στο Worksheet 2A. Άλλα προτεινόμενα βίντεο, μικρής διάρκειας (περίπου 2 λεπτών), για να πάρουν οι μαθητές μια γεύση της αγοράς είναι τα εξής:
• https://www.youtube.com/watch?v=o6CHo2RGS4A
• https://www.youtube.com/watch?v=4NUv8XP8rPk
• https://www.youtube.com/watch?v=1stFL0pOMMs&t=18s
• https://www.youtube.com/watch?v=6cSWL6oiTjw
Στο διαδίκτυο υπάρχει πληθώρα από σχετικά βίντεο, τα περισσότερα μεγαλύτερης διάρκειας και ο εκπαιδευτικός μπορεί να επιλέξει οποιοδήποτε βίντεο είναι γλωσσικά και παιδαγωγικά κατάλληλο για τους μαθητές του.
Διαβάζουν, ακούν, μελετούν, ...
Στη συνέχεια οι μαθητές διαβάζουν τις T/F statements στο Worksheet 2B και συμπληρώνουν την στήλη “you” κάνοντας προβλέψεις για τα ιδιαίτερα χαρακτηριστικά αυτής της αγοράς. Αφού διαβάσουν το κείμενο τουριστικού οδηγού που ακολουθεί, ξαναδιαβάζουν τις προτάσεις και συμπληρώνουν την στήλη “text” επιβεβαιώνοντας ή διορθώνοντας τις προβλέψεις τους.
Συζητούν, εξερευνούν, ...
Οι μαθητές διαβάζουν ένα δεύτερο κείμενο πληροφοριακού περιεχομένου από ιστότοπο για την αγορά του Portobello και κάνουν τις δραστηριότητες multiple choice και cloze text στο Worksheet 2C a& b.
Παρατηρούν, καταγράφουν, ...
Με βάση το συγκεκριμένο της αγοράς του Portobello, οι μαθητές μπαίνουν στο ρόλο του αγοραστή και του πωλητή για να αγοράσουν ένα (μεταχειρισμένο) προϊόν και στη συνέχεια να το επιστρέψουν επειδή είναι ελαττωματικό. Τα προτεινόμενα γλωσσικά μέσα έχουν σκοπό να βοηθήσουν τον μαθητή αυτού του γλωσσικού επιπέδου να ανακαλέσει από τη μνήμη του λεξιλόγιο και φράσεις που ήδη γνωρίζει και να χρησιμοποιήσει νέες για να «παίξει» τη σκηνή της αγοράς και τη σκηνή της επιστροφή ενός ελαττωματικού προϊόντος (Worksheet 2Da,b&c). Οι συγκεκριμένες δραστηριότητες έχουν σκοπό να “ζωντανέψουν” τους τυπικούς διαλόγους με σύντομες σκηνές δραματοποίησης.