- Δράση 2: «Επιμόρφωση Εκπαιδευτικών στα Νέα Προγράμματα Σπουδών των Ξένων Γλωσσών – Ενιαίο Πρόγραμμα Σπουδών των Ξένων Γλωσσών (ΕΠΣ-ΞΓ) και Προγράμματα Εκμάθησης Αγγλικής στην Πρώιμη Παιδική Ηλικία (ΠΕΑΠ)»
City market places
Ταυτότητα Διδακτικού Σεναρίου
Βαθμίδα Εκπαίδευσης: Γυμνάσιο
Στοχευμένο κοινό: Γ΄ τάξη
Γλώσσα: Αγγλικά
Επίπεδο γλωσσομάθειας: Β1
Θεματική εστίαση: Local markets and trade from the Middle Ages to the present day, produce and items for sale, buying and selling
Περιγραφή Επικοινωνιακού Σκοπού:
οι μαθητές συζητούν για τις τοπικές αγορές (local markets) στη γειτονιά τους, γνωρίζουν διάσημες αγορές όπως αυτή του Portobello στο Λονδίνο (antiques market), συγκρίνουν τις αγορές στο πέρασμα του χρόνου από τον Μεσαίωνα μέχρι τις μέρες μας (markets / fairs), εξερευνούν αγορές φαγητού (food markets) σε πόλεις της Ευρώπης και γνωρίζουν τις γευστικές συνήθειες των πόλεων αυτών, μαθαίνουν την τεχνική του παζαρέματος (haggling), συζητούν για τον ρόλο των λαϊκών αγορών στην οικονομική, κοινωνική και πολιτιστική ζωή μιας πόλης, ετοιμάζουν την προώθηση ενός προϊόντος που θα πουλήσουν σε ένα παζάρι (flea market) και χρησιμοποιούν τη λογική τους και τα στοιχεία που διαθέτουν για να «κατασκευάσουν» την κοινωνική και πολιτιστική πραγματικότητα. Τα ερωτήματα γύρω από τα οποία περιστρέφεται το σενάριο είναι: What market do you like to visit? What do you buy there? How can you get a good deal when you buy something? What were markets like in the past? What do they look like today? What is their role in the economic, social and cultural life of a city? How would you promote a product you want to sell? What do modern artifacts mean about your understanding of shopping and culture?
Επιμέρους δείκτες επικοινωνιακής επάρκειας (σύμφωνα με το ΕΠΣ-ΞΓ):
- να κατανοούν έαν απλά δομημένο κείμενο τουριστικού οδηγού από ιστότοπο το οποίο αναφέρεται σε θέματα καθημερινής ζωής και να αντιλαμβάνονται τη γενική ιδέα, το θέμα που πραγματεύεται και τη βασική οργάνωση των νοημάτων του
- να συμπληρώσουν λέξεις ή φράσεις που λείπουν από ένα κείμενο με βάση τα άμεσα συμφραζόμενα
- να κατανοούν το βασικό θέμα αλλά και ειδικές πληροφορίες σε σύντομα αποσπάσματα από ραδιοφωνικά προγράμματα
- να συζητούν με έναν ή περισσότερους συνομιλητές για οικεία θέματα της καθημερινής ζωής (buying, selling, paying, asking for a refund, haggling)
- να περιγράφουν γεγονότα ή καταστάσεις με βάση οπτικό ερέθισμα ή να αφηγούνται μια ιστορία
- να περιγράφουν εμπειρίες και συναισθήματα
- να προτείνουν λύσεις ή ιδέες για την επίλυση ενός προβλήματος (πώς θα προωθήσω ένα προϊόν
- να διατυπώνουν την άποψή τους ή την αντίθεσή τους με την άποψη που έχει διατυπώσει ο συνομιλητής τους
- να κατανοούν ένα σύντομο διάλογο μεταξύ δύο φυσικών ομιλητών σχετικά με ζητήματα της καθημερινής ζωής
- να αξιοποιούν ηλεκτρονικά λεξικά
- να κατανοούν το βασικό θέμα αλλά και ειδικές πληροφορίες σε σύντομα αποσπάσματα από ραδιοφωνικά προγράμματα
- να αφηγούνται μια ιστορία, να περιγράφουν γεγονότα, εμπειρίες, συναισθήματα
- να συμπεριλάβουν σε προφορικό κείμενο πληροφορίες από ελληνόγλωσσο γραπτό κείμενο, προσαρμόζοντας τις πληροφορίες σε νέο περιβάλλον
- να παράγουν συνεκτικά κείμενα με λογικές συνδέσεις και νοηματική συνάφεια των επιμέρους προτάσεων
Γλωσσικά μέσα
Γραμματική:
ρηματικές και ονοματικές εκφράσεις σε επικοινωνιακές περιστάσεις αγοράς, πώλησης, επιστροφής προϊόντος, προώθησης προϊόντος
simple present-simple past
comparisons, with both, same, also, similar, whereas, in the same way, different, but, although, however
Λεξιλόγιο:
square, food, flea, farmers’, craft, flower, street, Christmas market
stalls, antique, second-hand, household, vendors, vintage, cutting-edge, bargain, arcade, hustle, haggle
vocabulary about food, household items, furniture, occupations in a market
fresh, organic, seasonal, afford, variety, local economy, rapport
peace, olive branch, European Union, coin, flag, symbol, dove, heart, wrist, solidarity, love, stars
receipt, the food and household items that appear on the receipt
Πλαίσιο Υλοποίησης Σεναρίου
Διάρκεια σεναρίου: 6 ώρες
Τρόπος εργασίας των μαθητών: ατομικά, σε δυάδες, ομαδικά, σύνολο τάξης
Προβλεπόμενο υποστηρικτικό υλικό:
Εικόνες, πίνακες ζωγραφικής, βίντεο και ηχητικό υλικό από το διαδίκτυο
Σχόλια:
Το κείμενο και η πρώτη από τις εικόνες για τις μεσαιωνικές αγορές στο WS4 προέρχεται από μάθημα της Ειρήνης Αρναούτη, εκπαιδευτικού Αγγλικής του ΓΕΛ Ευαγγελικής Σχολής Σμύρνης, στο πλαίσιο διαθεματικής εργασίας με θέμα «Όταν η Ιστορία συναντά τα Αγγλικά ...».
Η δραστηριότητα στο WS7 είναι εμπνευσμένη από παρόμοια δραστηριότητα της Αργυρώς (Άντζης) Βαγιατίδου, εκπαιδευτικού Αγγλικής του 6ου ΓΕΛ Καλλιθέας που μαζί με τους μαθητές της έστησαν την δημιουργία και προώθηση του βιολογικού ενεργειακού αναψυκτικού Vita Booster.
Η δραστηριότητα στο WS8 είναι εμπνευσμένη από το σεμινάριο του Vincent M. Gray (Social Studies Teacher, Druid Hills High School, Atlanta, Georgia) με τίτλο “The Creation and Reconstruction of Narratives in English: Using artifacts, evidence, and arguments to improve language and critical thinking skills» που πραγματοποιήθηκε στη Δ΄ Δ/νση Αθήνας στις 20-3-2018.
Στο στήσιμο και την επιμέλεια των φύλλων εργασίας συνεργάστηκε η Γεωργία Γιαννακοπούλου, εκπαιδευτικός Αγγλικής του 2ου ΔΣ Αγίας Παρασκευής.
Στο proofreading των φύλλων εργασίας συνεργάστηκε η Σουζάννα Ζαμπετουλάκη, εκπαιδευτικός Αγγλικής του 4ου Γυμνασίου Αλίμου.
Περιγραφή Γνωστικών Διεργασιών
Τα προτεινόμενα Σενάρια Μαθήματος της παρούσας επιμορφωτικής δράσης που αναπτύσσονται σύμφωνα με το ΕΠΣ-ξγ, ακολουθούν τις μεθοδολογικές προτάσεις της Μάθησης μέσω Σχεδιασμού που έχουν προταθεί στη βιβλιογραφία .
Η συγκεκριμένη προσέγγιση προβλέπει συνολικά οκτώ διεργασίες, οι οποίες εκτυλίσσονται διαδοχικά η μία μετά την άλλη, χωρίς ωστόσο η ακολουθία αυτή να είναι πάντοτε αυστηρά υποχρεωτική ή εφικτή. Για χάρη επίδειξης των διεργασιών αυτών, τα προτεινόμενα σενάρια μαθήματος ακολουθούν τη διάταξη αυτή, αναφέροντας παράλληλα τόσο τα ρήματα των διεργασιών όσο και τις επιμέρους στοχοθεσίες τους.
- να κατανοούν έαν απλά δομημένο κείμενο τουριστικού οδηγού από ιστότοπο το οποίο αναφέρεται σε θέματα καθημερινής ζωής και να αντιλαμβάνονται τη γενική ιδέα, το θέμα που πραγματεύεται και τη βασική οργάνωση των νοημάτων του