- Δράση 2: «Επιμόρφωση Εκπαιδευτικών στα Νέα Προγράμματα Σπουδών των Ξένων Γλωσσών – Ενιαίο Πρόγραμμα Σπουδών των Ξένων Γλωσσών (ΕΠΣ-ΞΓ) και Προγράμματα Εκμάθησης Αγγλικής στην Πρώιμη Παιδική Ηλικία (ΠΕΑΠ)»
Γνωστική διεργασία: [ Αναλύοντας ]
Αναλύοντας "Λειτουργικά"
Στη διεργασία αυτή, οι μαθητές αναλύουν λογικές συνδέσεις, σχέσεις αιτίου - αποτελέσματος, δομές και λειτουργίες. Οι μαθητές στη διεργασία αυτή κατανοούν, συμπεραίνουν, ...
Οι μαθητές προσεγγίζουν το θέμα των αγορών φαγητού (food markets) μέσα από ένα κείμενο και μια cloze text δραστηριότητα (Worksheet 5A).
Εξηγούν, συνθέτουν, εκτιμούν, ...
Στη συνέχεια κοιτάζουν ένα χάρτη της Ευρώπης με διάσημες αγορές φαγητού σε κάποιες πόλεις (Worksheet 5B). Ο χάρτης κατασκευάστηκε με το εργαλείο Thinglink: https://www.thinglink.com/scene/1038733915969290243
Διαβάζουν τις πληροφορίες και τις συζητούν στην τάξη. Στην τάξη ή στο σπίτι, ομαδικά ή ατομικά, κάνουν τη δική τους έρευνα και παρουσιάζουν μία ή περισσότερες αγορές από άλλες πόλεις της Ευρώπης. Ο εκπαιδευτικός μπορεί να καθοδηγήσει τους μαθητές να βρουν αγορές με κάποιο ιδιαίτερο χαρακτηριστικό, πχ. ιστορικές, βιολογικές, κλπ.
Αναλύοντας "Κριτικά"
Στη διεργασία αυτή, οι μαθητές αξιολογούν τις δικές τους απόψεις, ενδιαφέροντα και κίνητρα, καθώς και των άλλων ανθρώπων. Οι μαθητές στη διεργασία αυτή κατανοούν, αιτιολογούν, ...
Οι μαθητές ακούνε ένα ραδιοφωνικό πρόγραμμα του BBC για τις αγορές αγροτών (farmers’ markets) και κρατούν σημειώσεις για να απαντήσουν τις ερωτήσεις (Worksheet 6A). Το συγκεκριμένο listening text βρίσκεται εδώ ενώ το transcript επισυνάπτεται.
Αναγνωρίζουν, αναλύουν, ...
Με αφορμή το ακουστικό κείμενο, οι μαθητές συζητούν για τα πλεονεκτήματα και μειονεκτήματα μιας αγοράς αγροτών και ενός σουπερμάρκετ (Worksheet 6Β). Η συζήτηση μπορεί να γίνει σε ομάδες όπoυ οι μαθητές, παίρνοντας τη σειρά τους, εκφράζουν την άποψή τους και σχολιάζουν τις απόψεις των συμμαθητών τους, συμφωνώντας ή διαφωνώντας μαζί τους. Μπορεί ωστόσο να πάρει και τη μορφή ενός debate.
Διεξάγουν συζήτηση, γράφουν, ...
Στη συνέχεια οι μαθητές διαβάζουν ένα κείμενο για τις αγορές της Βαρκελώνης, που αναδεικνύει τον ρόλο των αγορών ως δημόσιων χώρων με κοινωνική και πολιτιστική σημασία και με αφορμή το κείμενο αυτό καλούνται να εκφράσουν τη δική τους άποψη για το θέμα (Worksheet 6C).