- Δράση 2: «Επιμόρφωση Εκπαιδευτικών στα Νέα Προγράμματα Σπουδών των Ξένων Γλωσσών – Ενιαίο Πρόγραμμα Σπουδών των Ξένων Γλωσσών (ΕΠΣ-ΞΓ) και Προγράμματα Εκμάθησης Αγγλικής στην Πρώιμη Παιδική Ηλικία (ΠΕΑΠ)»
Γνωστική διεργασία: [ Εννοιολογώντας ]
Εννοιολογώντας "Με ορολογία"
Στη διεργασία αυτή, οι μαθητές ομαδοποιούν πράγματα σε κατηγορίες, εφαρμόζουν κριτήρια κατηγοριοποίησης των όρων και τους ορίζουν.
Οι μαθητές στη διεργασία αυτή συγκρίνουν, καταγράφουν, ταξινομούν, ...Οι μαθητές καλούνται να κάνουν ασκήσεις και παιχνίδια με λέξεις, για τις οποίες αξιοποιήθηκε το εργαλείο quizlet. https://quizlet.com/ Για τις συγκεκριμένες ασκήσεις χρησιμοποιήθηκαν οι εξής λέξεις από τα κείμενα: arcade, stalls, bargain, jewellery, antique, baked goods, fishmonger, fish and chips, paella, bratwurst, vinyls, vintage car, cutting-edge, dealer, seller, buyer, trader, vendor, merchant, street artist.
Για τη μία ομάδα λέξεων χρησιμοποιήθηκαν εικόνες (https://quizlet.com/_4powfe) ενώ για την άλλη ορισμοί (https://quizlet.com/_4pry0c) (Worksheet 3A).
Σε περίπτωση που η πρόσβαση στις συγκεκριμένες ασκήσεις δεν είναι εφικτή, οι μαθητές μπορούν να ταξινομήσουν σε κατηγορίες λέξεις και φράσεις των κειμένων που επιλέγουν οι ίδιοι ή ο εκπαιδευτικός.
Αναγνωρίζουν, επιλύουν, ...
Στη συνέχεια μπορούν να φτιάξουν τις δικές τους κάρτες εικονογραφώντας τη σημασία τους ή γράφοντας τον ορισμό τους και να τις χρησιμοποιήσουν σε παιχνίδια αναγνώρισης και ομαδοποίησης (Worksheet 3Β). Οι συγκεκριμένες δραστηριότητες δίνουν την ευκαιρία στον εκπαιδευτικό να χρησιμοποιήσει ηλεκτρονικά λεξικά στα οποία καταγράφεται η σημασία των λέξεων με παραδείγματα για τη χρήση τους.
Με αφορμή τα κείμενα για την αγορά του Portobello, η αναζήτηση και περιδιάβαση στα λεξικά μπορεί να εστιάσει και σε ονοματικά σύνολα όπως in full swing, a treasure trove of, the hustle and bustle, etc., τα οποία οι μαθητές μπορούν στη συνέχεια να χρησιμοποιήσουν σε ολοκληρωμένες νοηματικά προτάσεις.
Δημιουργούν, συγκρίνουν, ...
Οι μαθητές συνδέουν ξανά το θέμα με τις δικές τους εμπειρίες, συζητώντας για αγορές που μπορεί να έχουν κάνει σε κάποιο παζάρι (flea market) και στη συνέχεια στο ίδιο συγκεκρίμενο μαθαίνουν λεξιλόγιο και τεχνικές για να παζαρεύουν και να πετυχαίνουν μια καλύτερη τιμή. (Worksheet 3C & Da&b).
Εννοιολογώντας "Με θεωρία"
Στη διεργασία αυτή, οι μαθητές κάνουν γενικεύσεις χρησιμοποιώντας τις έννοιες και συνδέουν τους όρους σε εννοιολογικούς χάρτες ή θεωρίες. Οι μαθητές στη διεργασία αυτή διευκρινίζουν, σχεδιάζουν, ...
Οι μαθητές καλούνται να δουν πίνακες από μεσαιωνικές αγορές και να απαντήσουν σε ερωτήσεις γι’ αυτές (Worksheet 4A).
Ορίζουν, γενικεύουν, ...
Οι μαθητές διαβάζουν ένα κείμενο για τις αγορές (markets) και εμποροπανηγύρεις (fairs) στον μεσαίωνα στην Αγγλία καθώς και για τους πλανώδιους εμπόρους (pedlars) και τις συντεχνίες της εποχής αυτής (guilds) και συμπληρώσουν έναν εννοιολογικό χάρτη με βάση τις πληροφορίες του κειμένου (Worksheet 4B). Ο συγκεκριμένος χάρτης κατασκευάστηκε με το εργαλείο popplet (http://popplet.com).
Ωστόσο ο εκπαιδευτικός μπορεί να φτιάξει τον δικό του εννοιολογικό χάρτη ή να καθοδηγήσει τους μαθητές να φτιάξουν τον δικό τους χάρτη με ή χωρίς τη βοήθεια της τεχνολογίας. Επίσης συνεχίζοντας την ομαδοποίηση λέξεων, οι μαθητές ταξινομούν νέο λεξιλόγιο από το κείμενο στις κατηγορίες του προηγούμενου φύλλου εργασίας (Worksheet 4C).
Σχεδιάζουν, δημιουργούν, ...
Οι μαθητές συγκρίνουν μια σημερινή λαϊκή αγορά με μια λαϊκή αγορά του μεσαίωνα, χρησιμοποιώντας ένα Venn diagram (Worksheet 4D).