Σκοπός του παρόντος επιμορφωτικού έργου είναι η διεύρυνση της θεματικής της λογοτεχνικής εκπαίδευσης και η ανανέωση της ομόλογης διδακτικής μεθοδολογίας με την εισαγωγή κατάλληλου εκπαιδευτικού υλικού από ψηφιακά λογοτεχνικά αρχεία και εξειδικευμένες ερευνητικές βιβλιοθήκες. Προς αυτήν την κατεύθυνση, στο πλαίσιο του έργου αξιοποιούνται, ως κεντρικά παραδείγματα αναφοράς, το Αρχείο και η Βιβλιοθήκη Κ. Π. Καβάφη καθώς και η Ωνάσειος Βιβλιοθήκη. Το έργο αποσκοπεί στη δημιουργία ολοκληρωμένων εκπαιδευτικών προτάσεων, εφαρμογών και καλών πρακτικών, οι οποίες μπορούν να αξιοποιηθούν στο πλαίσιο επιμορφωτικών προγραμμάτων, ιδίως για την ενίσχυση των Γραμματισμών, αλλά και κατ' ιδίαν από ενδιαφερόμενους εκπαιδευτικούς. Στο πλαίσιο του έργου έχουν αναπτυχθεί πέντε ενότητες επιμορφωτικού υλικού, πλήρως προσαρμοσμένου στη μέθοδο της εξ αποστάσεως μάθησης, το οποίο συνοδεύεται από μεγάλο αριθμό ολοκληρωμένων διδακτικών σεναρίων και προτεινόμενων εκπαιδευτικών δραστηριοτήτων. Το έργο οργανώθηκε, σχεδιάστηκε και υλοποιήθηκε από το Αρχείο Καβάφη του Ιδρύματος Ωνάση σε συνεργασία με το Ινστιτούτο Εκπαιδευτικής Πολιτικής (Ι.Ε.Π.).
ΛΟΓΟΤΕΧΝΙΚΑ ΑΡΧΕΙΑ ΚΑΙ ΕΡΕΥΝΗΤΙΚΕΣ ΒΙΒΛΙΟΘΗΚΕΣ:
ΑΠΟ ΤΗΝ ΕΡΕΥΝΗΤΙΚΗ ΧΡΗΣΗ ΣΤΗΝ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΗ ΑΞΙΟΠΟΙΗΣΗ
ΩΝΑΣΕΙΟΣ ΒΙΒΛΙΟΘΗΚΗ
ΤΟ ΕΝΤΥΠΟ ΕΛΛΗΝΙΚΟ ΒΙΒΛΙΟ ΣΤΑ ΧΡΟΝΙΑ ΤΗΣ ΠΡΩΙΜΗΣ ΝΕΩΤΕΡΙΚΟΤΗΤΑΣ ΚΑΙ ΤΟΥ ΔΙΑΦΩΤΙΣΜΟΥ
ΑΡΧΕΙΟ ΚΑΒΑΦΗ
-στων σχέσεων και των συναναστροφών-
ΤΑ ΠΝΕΥΜΑΤΙΚΑ ΚΑΙ ΚΑΛΛΙΤΕΧΝΙΚΑ ΔΙΚΤΥΑ ΤΗΣ ΕΠΟΧΗΣ ΤΟΥ ΠΟΙΗΤΗ ΚΑΙ Η ΠΡΟΣΛΗΨΗ ΤΟΥ ΕΡΓΟΥ TOY